De Ouderbijdrage

Er zijn twee vormen van ouderbijdragen: de bestuurs-bijdrage voor LEV-WN, een bedrag van 35,- per jaar. Deze bijdrage is nodig voor het bekostigen van de boven-schoolse ondersteuning aan onze school door het verenigingskantoor in Alphen aan de Rijn. Bijvoorbeeld extra geld voor knelpunten in een school/formatie of extra begeleiding voor leerlingen. Ook wordt van dit geld een deel van de Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG’s)  bekostigd, die worden aangevraagd voor vrijwilligers (ouders) die op school in enigerlei vorm ondersteuning bieden.  Deze worden niet vergoed door de overheid. Daarnaast wordt het lidmaatschap van de koepelorganisaties van gereformeerde scholen, het LVGS, en de PO-Raad hieruit bekostigd.
Het bedrag voor zowel leden als donateurs is gelijk.

De ouderbijdrage wordt gebruikt voor de extra activiteiten op school, waarvoor we geen bekostiging van de overheid ontvangen, zoals sinterklaas-, kerst-, en paasviering, excursies etc. Kortom allerlei zaken die het  onderwijs een belangrijk meerwaarde bieden en verrijken.
De ouderbijdrage wordt jaarlijks vastgesteld door de MR. Wat er via de ouderbijdrage wordt gefactureerd, wordt door de school zelf bepaald.

Ouders zijn niet verplicht dit bedrag te betalen maar we hopen natuurlijk wel dat veel ouders dit doen.  Alle leerlingen doen mee aan de activiteiten van de school. We sluiten geen kinderen buiten omdat hun ouders de vrijwillige bijdragen niet kunnen of willen betalen. Ouders voor wie de hoogte van de bijdrage een probleem is kunnen contact opnemen met de directeur.

De ouderbijdrage bedraagt in het seizoen 2023-2024  voor 1 kind €70,- voor 2 kinderen € 120-, voor 3 kinderen of meer € 165,-. In november vindt de jaarfacturatie plaats m.b.v. WIS-collect van zowel de bestuursbijdrage als de ouderbijdrage. Voor het kamp in groep 8 wordt een apart bedrag betaald. De kosten hiervan bedragen € 40,-

Stadspas regeling vrijwillige ouderbijdrage

Heeft uw kind een Stadspas? Dan kunt u daarmee vanaf sinds drie jaar uw vrijwillige ouderbijdrage voldoen. U kunt de Stadspas van uw kind laten scannen bij de directeur. Zij scant de passen, waarna de gemeente het bedrag voor de ouderbijdrage, inclusief het schoolreisje, op de rekening van de school stort. Wanneer de Stadspas gescand is, wordt genoteerd dat u de vrijwillige ouderbijdrage voor het schoolreisje volledig heeft voldaan. Deze regeling is bedoeld om de scholen te ontlasten en om te voorkomen dat er twijfel ontstaat of leerlingen waarvoor de vrijwillige ouderbijdrage niet is voldaan mee mogen doen met de uitjes.
Twijfelt u of uw kind recht heeft op een Stadspas? Kijk dan op www.amsterdam.nl/pakjekans of bel met de gemeente op telefoonnummer 14020.