Pak je kans – hulp bij schoolkosten

Hebt u een laag inkomen en weinig vermogen? Bijvoorbeeld omdat u werkt, maar weinig verdient. Of omdat u een uitkering hebt. U kunt van de gemeente Amsterdam gratis hulp krijgen bij de kosten voor uw kinderen.

Scholierenvergoeding

Met de Scholierenvergoeding betaalt u kosten voor school, sport en cultuur. U mag het geld ook gebruiken voor spullen die uw kind nodig heeft om thuis schoolwerk te doen. Bijvoorbeeld inktpatronen en papier voor een printer. En om spullen te kopen voor sport, muziek- en dansles.

• U krijgt € 166,- per jaar per kind op de basisschool.
  • U krijgt € 325,- per jaar per kind op de middelbare school.

Gratis laptop of tablet basisschool

Voor kinderen van 10, 11 en 12 jaar kunt u een gratis laptop of tablet aanvragen.

Gratis laptop of tablet middelbare school

Voor uw kind op de middelbare school kunt u een gratis laptop of tablet aanvragen.

Reiskostenvergoeding middelbare school

U krijgt € 250,- per jaar als uw kind 3 zones of meer met het openbaar vervoer moet reizen naar de middelbare school.

Aanvragen regelingen Pak je kans

U vindt alle regelingen, voorwaarden  en het aanvraagformulier op de website: www.amsterdam.nl/pakjekans. Of vraag op de school van uw kind naar meer informatie over de regelingen.

Hulp nodig bij het aanvragen

Als u niet weet wie u kan helpen met aanvragen, ga dan naar de meester of juf van uw kind.